ВСЕ

Вартість проїзду в міських автобусах становитиме 9 гривень

За таке рішення проголосували члени виконкому. Відповідно до розрахунків, проведених за Методикою, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 1175 від 2009 року, економічно обґрунтований тариф на початок 2021 року складав в залежності від протяжності та наповнюваності маршрутів від 10,14 грн (маршрут №9, ФОП «Заблуда В.М.») до 11,50 грн (маршрут №15, ТОВ «ВФ Технополіс»).
Проте, рішенням виконкому в квітні 2021 року було встановлено тариф 7 грн. Тому у зв’язку зі збитковістю перевезень якість технічного стану автобусів погіршується, під загрозу ставиться дотримання графіків руху та безпека пасажирів. Невтішною перспективою може стати припинення обслуговування найбільш збиткових маршрутів. Крім того, утримання заниженого тарифу призвело до відтоку кваліфікованого персоналу - водіїв і слюсарів, основною причиною їх заяв на звільнення є низька зарплата. Наразі підприємства-перевізники потерпають від дефіциту кадрів.
Необхідність планового підвищення тарифів викликана зростанням кілька разів на рік розміру мінімальної заробітної плати та нарахувань на зарплату (з 01.01.2021 зростання склало 27%) і, відповідно, витрат на оплату праці водіїв та охорони будівель і автостоянок, зростанням вартості запчастин, шин, інструментів, АКБ, тарифів на електроенергію, газ, теплову енергію, цін на оренду приміщень і територій, послуг сторонніх організацій, зв’язку тощо.
Тож рішенням виконкому 7 жовтня 2021 року тариф встановили на рівні 9 грн. Зазначимо, що відповідно до вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» органи місцевого самоврядування можуть регулювати тариф на послуги пасажирського транспорту за умови компенсації витрат автомобільного перевізника. Так, орієнтовна сума компенсації перевізникам з міського бюджету у разі зменшення економічно обґрунтованого тарифу на 1 грн становить 2,7 млн грн на рік.
Виконком встановив і граничний тариф - 10 гривень. Як пояснив міський голова Сергій Рєзнік, рішення щодо встановлення вартості проїзду є регуляторним актом. Процедура прийняття регуляторних актів досить неповоротка й займає близько пів року. Тому в разі виникнення негативних економічних чинників (стрибок інфляції, різке здорожчання пального тощо) перевезення по місту можуть взагалі зупинитися на пів року, поки прийматиметься нове рішення про підвищення тарифу, оскільки перевезення стануть вкрай збитковими. А за наявності встановленого граничного тарифу достатньо буде рішення виконкому, щоб за наявності обґрунтованих підстав встановити тариф у 10 грн.
Зазначимо, що згаданий вище наказ Мінтрансу передбачає обов’язок місцевої влади переглядати тариф у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності, що не залежать від господарської діяльності перевізника, наприклад, у разі збільшення вартості палива більш ніж на 10%.
Наразі у Новомосковську працює 2 автопідприємства на 13 міських автобусних маршрутах. 22 автобуси щоденно перевозять понад 6200 пасажирів. Середня пасажиромісткість автобусів становить 43 місця.
У 2021 році на компенсаційні виплати перевізникам за перевезення пільговиків передбачено видатки з місцевого бюджету в сумі 2 млн 865 тис.грн.
З обома перевізниками укладені тимчасові договори на перевезення пасажирів. Протягом року перевізники зобов’язалися збільшити частку сучасних автобусів, прибрати з маршрутів ЛАЗи, покращити доступність транспорту для людей з інвалідністю.