ВСЕ

Спікер новомосковського «парламенту»: інтерв’ю з секретарем міської ради Володимиром Арутюновим

Продовжуємо дізнаватися, чим живе міська влада, якими проблемами опікуються посадовці виконкому. Чергове інтерв’ю – з секретарем Новомосковської міської ради Володимиром Арутюновим.

- Володимире Левоновичу, що входить до кола Ваших обов’язків?
- Передусім - координація діяльності постійних депутатських комісій, сприяння депутатам у здійсненні їх повноважень, організація підготовки сесій та питань, що вносяться на розгляд ради, оприлюднення проєктів рішень та уже прийнятих радою рішень, доведення цих рішень до виконавців і населення, контроль за ходом їх виконання тощо. Загалом зона відповідальності секретаря міськради – це, умовно кажучи, «міський парламент», і я відповідаю за те, щоб цей парламент якісно функціонував. Я також за законом і за регламентом замінюю міського голову, коли той перебуває, наприклад, у відрядженнях.
– Тож Ви фактично є другою особою в місті за повноваженнями, але вважаєтеся досить непублічною людиною. Чому так?
– Знаєте, я навіть ніколи про це не задумувався. Я не прагну бути на виду. Мене депутати обрали для того, щоб я допомагав їм у роботі, щоб ефективно проходили сесії і в законний спосіб приймалися потрібні городянам рішення. Решта – пустий піар. Щодо публічності – просто не ставив це за ціль.
Але, в принципі, я на всіх публічних заходах разом з міським головою, ми проводимо сесії та депутатські комісії і я часто буваю серед людей, спілкуюся з ними. Ми з мером навіть у період карантинних обмежень не закрилися від відвідувачів, проводили особисті прийоми громадян - звичайно, з дотриманням заходів безпеки. Мені такої публічності достатньо.
- Чи вдалося Вам згуртувати депутатів для плідної роботи ради?
- Ми протягом перших місяців з моменту обрання досить плідно попрацювали з колегами з різних депутатських фракцій та груп. І в принципі нам вдалося сформувати гарний, монолітний депутатський корпус.
- На яких же принципах згуртувалися депутати?
- Ми відразу запропонували депутатам забути про партійну приналежність, якщо ми хочемо змін у місті. Тому що це нераціонально, коли у якоїсь групи депутатів є керівництво - партійне чи неформальне, яке з Києва, з Дніпра чи звідкись із-за бугра дає вказівки, за що голосувати, а за що - ні. Як це керівництво може знати, що зараз потрібно для нашої новомосковської громади?
Звісно, в міськраді були створені фракції, їх на сьогодні 4 – ОПЗЖ, Слуга народу, Партія Зелених і Батьківщина. Крім того, створена депутатська група під назвою «За Новомосковськ» у складі 16 депутатів від ОПЗЖ, Нової Політики, Батьківщини, а також представників партій Слуга народу і Пропозиція. Тому я вважаю, що більшість питань, пов’язаних з політичними лозунгами, нам вдалося владнати й поставити на чільне місце не партійні й особисті примхи, а потреби громади, мешканців нашого міста. Я переконаний, що такий підхід стане запорукою успішної діяльності міської ради, і як наслідок – потужного розвитку Новомосковська.
- Я бачу, що депутати почали ініціювати проведення позачергових сесій…
- Так, саме за ініціативи депутатів була проведена позачергова сесія, в ході якої ми прийняли звернення до Президента, Верховної Ради та Кабміну щодо необґрунтованого підвищення тарифів на комунальні послуги. У своєму зверненні ми вимагали скасувати ці антинародні рішення, впровадити мораторій на підвищення тарифів до поліпшення соціально-економічної ситуації в країні та встановити прозорий механізм ціноутворення.
- Ви особисто берете участь у розробці планів розвитку Новомосковська?
- Звичайно, адже кожен проєкт спочатку буде обговорюватися депутатами. Тому в усьому треба досконально розібратися, зважити користь і ризики від кожного проєкту, і лише потім виносити його на голосування.
Я також, як і решта заступників міського голови, беру участь у переговорах з метою пошуку потенційних інвесторів. Наприклад, нещодавно ми провели зустрічі з представниками бізнесу Китаю й Туреччини, які цікавилися виробничими площами, де вони змогли б відкрити свої підприємства. Тому ідея Індустріального парку в Новомосковську – не міраж, вона має реальні можливості бути успішно реалізованою.
- Хочу подякувати Вам за змінену нещодавно на сайті міськради форму подання інформації про результати голосування депутатів на сесіях. Документом стало набагато зручніше користуватися, на це витрачається в десятки разів менше часу.
- До речі, зараз вимогою міжнародних інституцій є впровадження електронного голосування депутатів місцевих рад. Це ще й вимога часу, щоб кожен бажаючий громадянин міг у режимі онлайн бачити волевиявлення свого обранця під час сесій. Для цивілізованого світу це є нормою, треба й нам прагнути до таких же стандартів.
- На одній з недавніх сесій пройшла зміна керівництва депутатських комісій. Навіщо?
- Так, були замінені голови й секретарі деяких комісій. Головним критерієм тут є ефективність їх роботи: або ти здатний організувати роботу депутатів, які входять до складу комісії, або ні. Якщо не можеш цього зробити чи тобі немає часу займатися громадськими справами, тоді взагалі виникає питання: навіщо ти балотувався в депутати?
Крім того, дехто з депутатів своїми намірами і вчинками дискредитував не лише себе, а й увесь депутатський корпус міста. Нам з такими не по дорозі.
Тому ми змінили конфігурацію ряду депутатських комісій і сподіваємося, що тепер діяльність комісій буде відповідати вимогам чинного законодавства.
- А чому на сайті міської ради не оприлюднюються протоколи засідань деяких комісій?
- А це якраз і є однією з причин зміни керівництва комісій. Одна справа - любити «малюватись» у Фейсбуці чи перед телекамерами, і зовсім інша – повсякденна організація плідної депутатської роботи. Закон вимагає: засідали депутати в складі комісії – складіть протокол і оприлюдніть на сайті, які рішення ви ухвалили. А у нас деякі комісії збіглися, посиділи 15 хвилин і розбіглися – і ні проєктів рішень не встигли обговорити, ні протоколу не склали. З протоколами має право ознайомитися кожен житель – це складова прозорості роботи влади.
Міжнародна організація Transparency International щорічно оцінює прозорість та корупційні ризики в діяльності міських рад України. Новомосковськ завжди на ганебних останніх місцях цього рейтингу. Це неприпустимо далі терпіти. Міський голова вимагає прозорої діяльності, більшість депутатів це підтримують, але деякі – ігнорують. Що це – я не знаю: організаційна неспроможність, лінь, чи, можливо, й відверто намагаються підставити мера під критику.
Тому ми довго увесь цей безлад не терпіли і змінили склад комісій. Від хибних традицій треба відходити. Від людей ніхто нічого приховувати не буде – така безславна практика вже призвела до того, що місто депресивне й занепадає, робочих місць немає, населення працює за межами Новомосковська і десь там, а не в рідному місті, сплачує податки й поповнює чужі бюджети. А саме з цих коштів і фінансуються ремонти доріг, шкіл чи освітлення вулиць.
- Чому на сайті міської ради відсутня можливість переглянути прийняті депутатами в попередні роки рішення? Хто і що приховує від людей?
- Ситуація така. До червня 2020 року ця інформація на сайті була у вільному доступі. Це був старий сайт, технічну підтримку якого з якихось міркувань тодішніх керівників міста здійснював приватний підприємець. В той час не було продовжено дію доменного імені і сайт просто зник. Тоді ж був створений новий сайт міської ради, тепер уже на домені обласної державної адміністрації. Але про те, щоб завантажити на новий сайт інформацію про роботу Новомосковської міської ради у попередні роки, керівництво міста не потурбувалося.
- І які перспективи вирішення проблеми?
- Вихід із ситуації знайшли. Треба буде когось із працівників виконкому звільнити від виконання прямих посадових обов’язків і всадити для методичного перенесення інформації на новий сайт за всі попередні роки. Це трудомісткий процес, але його треба робити, виправляючи наслідки непродуманих дій і рішень.
- Як даєте раду паперовій роботі, якої чимало у секретаря міської ради?
- Паперову роботу недолюблюю, але це на сьогодні - необхідний атрибут діяльності виконкому. Бачу, що можна й треба оптимізувати цей процес, щоб гора паперів не «гуляла» коридорами ради. Водночас я повністю підтримую наміри міського голови щодо максимально можливого переходу на електронний документообіг. Працюємо над цим питанням.
- Вже кілька депутатів з нового складу міської ради склали свої повноваження. В чому причина?
- Дійсно, двоє депутатів звернулися з особистими заявами щодо припинення своєї депутатської діяльності. Їх місце займуть наступні з відповідних партійних списків. Про причини, які їх до цього спонукали, краще запитати у них, в заявах вони причини не вказали. У будь-якої людини можуть скластися, наприклад, несприятливі для депутатської роботи сімейні обставини. Крім того, кожен, хто балотувався в депутати, на щось розраховував, якось планував здійснювати свою діяльність. Якщо щось не виходить або щось заважає, тоді треба приймати для себе рішення.
- Знаю, що є й такі, хто себе дискредитував не лише як депутат, але й як адекватна людина…
- Можлива й така причина складання повноважень…
- Наостанок особистісне питання: які у Вас відносини з міським головою? Чи вдається працювати однією командою?
- По-перше, ми давні друзі. Я зараз в його команді. Я повністю підтримую його наміри реформувати Новомосковськ, витягнути з болота. І тому я не можу собі дозволити сказати «я постою збоку, поспостерігаю». Звичайно, ми йдемо пліч-о-пліч, звичайно, він завжди може розраховувати на мою підтримку. Усі ми розуміємо, що “один у полі – не воїн”, що нам це вдасться зробити лише за умови командної роботи міського голови, заступників, депутатів, керівників управлінь і відділів виконкому, директорів комунальних підприємств, бюджетних установ, кожного новомосковця – усіх, хто любить своє місто й бажає йому процвітання. Ми йдемо разом, щоб місто змінилося на краще.
Особисто моя мрія, щоб наприкінці нашої депутатської каденції городяни на питання: «Що ви відчуваєте, коли чуєте слово Новомосковськ?» - відповідали: «Гордість». І ця мета мене неймовірно мотивує в роботі.
- Дякую за розмову. Успіхів вам в реалізації задумів.

Розмовляла Л.ЛЕМЕЩЕНКО