ВСЕ

В туалет - до сусіда

У міськводоканалі активізували роботу зі злісними неплатниками. Практично всі вони проживають у багатоквартирних будинках і сподіваються, що всьому будинку воду й каналізацію відключати не наважаться. Але не врахували одного: комунальники мають систему «Спрут» - це щось на кшталт розумного всевидячого пітона, який, заповзаючи в каналізаційну трубу, ставить заглушку на отвір зливу стоків з конкретної квартири. В результаті вода з крану тече, але нею можна користуватися лише до того моменту, поки не потекло через верх з раковини чи унітазу…
- Якщо певна частина споживачів не платить за воду, КП «Новомосковськ водоканал» не може розрахуватися за спожиту електроенергію та покупну воду, не може купити витратні матеріали для усунення аварій на водогонах. І під загрозою зупинки водопостачання опиняється все місто. Чому повинні страждати добросовісні платники? Це неприпустимо, - розповів керівник підприємства Віталій Даков. - Наразі борг населення за надані нами послуги складає понад 17 млн грн. Тому тих, хто накопичив великі суми боргу, ми просимо терміново їх сплатити. Якщо умовляння не діють і людина не хоче йти на компроміс, тут лише два варіанти – подавати позов до суду або кидати в бій «Спрут».
За 2021 рік КП направило в суд 63 позови щодо стягнення боргу. Рішенням суду накладається арешт на майно і чудом одразу знаходяться кошти на погашення боргу. Але є один «мінус»: суд – це справа не швидка, бо відповідачі намагаються його затягувати. Значно швидше до неплатника доходить, коли раптом виявляється, що в туалет треба проситися до сусіда…
Слюсарі бригади абонентського відділу Віталій Граненко і Павло Чернета пояснили, що робота системи «Спрут» проста, вона полягає у введенні за допомогою системи відеоспостереження заглушки в каналізаційну трубу. Щоб пломбу потім прибрали, треба повністю погасити борг перед підприємством або укласти договір на реструктуризацію. Крім того, оплатити роботу бригади – це «задоволення» коштує додаткові 1715,75 грн. Поки що в списках ті, хто має борг більше 1 тис.грн, але черга вже доходить і до менших сум.
- Є різні життєві ситуації - іноді людина не може своєчасно заплатити через важкі сімейні обставини, захворювання тощо. У цьому випадку необхідно не тікати від представників водоканалу, а самому з’явитися й укласти договір реструктуризації боргу, - радить Віталій Даков.- У цьому випадку, щоб продовжувати користуватися нашими послугами, ви повинні будете повністю сплачувати поточні рахунки і поступово гасити борг за схемою, індивідуальною для кожного боржника в залежності від причин накопичення боргу.
Зазначимо, що за січень 2022 року в Новомосковську заблокували систему водовідведення лише 14 мешканцям багатоквартирних будинків. Але й цього достатньо: слухами земля повниться. Так, наприклад, поки ми разом з бригадою слюсарів піднялися зі «Спрутом» на верхній поверх будинку №41 по вулиці Паланочній, народ одразу позбігався – цікавилися, чи не потрапила його квартира до «чорного» списку. Одні показували квитанції про оплату, інші зривалися з роботи і мчали у відділ збуту оформлювати договір реструктуризації. В результаті зі списку будинку, в якому значилося на відключення 14 хронічних неплатників із сукупним боргом 70 тис.грн, заглушку встановили лише одному. А в списку боржників навпроти громадянки з заборгованістю в 26 тис.грн з’явився запис: «Укладено договір реструктуризації». Так невже треба було чекати, поки припече?
А ось інша сторона «медалі». КП «Новомосковськ водоканал» обслуговує 14684 квартири, 11582 приватних будинки та понад 1 тис. підприємств, установ і організацій. За наявності величезних боргів населення КП може проводити поточні розрахунки за воду, електрику й закупати витратні матеріали лише в разі, якщо з міського бюджету постійно виділятимуться кошти на «підтримання штанів». Це ті кошти, які могли бути використані для розв’язання болючих проблем міста – тих проблем, якими всі справедливо обурюються в соцмережах.
Та чи законно перекривати каналізаційні стоки? За словами начальника відділу збуту Юрія Богомола, всі законні підстави для цього є. Так, пункт 4 статті 26 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” передбачає, що виконавець комунальної послуги має право обмежити (припинити) її надання споживачу в разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Попередження направляють і письмові, і оповіщують через голів будинкових комітетів, і розвішують оголошення на під’їздах (які одразу зривають). А співвласники, управитель чи ОСББ зобов’язані забезпечити доступ виконавця до каналізаційної системи для реалізації права на обмеження (припинення) надання комунальної послуги споживачу. Так вимагає закон.
Крім того, міськвиконком своїм рішенням № 460 від 25.09.2013 року вирішив: «дозволити встановлення та зняття каналізаційної заглушки в квартирах багатоповерхових будинків, мешканці яких мають борги за надані послуги водопостачання та водовідведення більше 500 грн».
На найближчий період представники КП "Новомосковськ водоканал" запланували масштабні відключення із застосуванням системи «Спрут». Працюватиме додаткова бригада, бо підприємство придбало ще одну систему. Адже місто повинно залишатися з водою. Тож про борги краще поклопотатися завчасно.