ВСЕ

Оцінювання освітніх втрат: ризики та можливості

Освіта як явище характеризується амбівалентністю, бо з одного боку є доволі консервативною системою, яка має відображати культурні традиції та код нації, а з іншого боку - чутливо реагувати та синхронно відображати виклики інформаційного суспільства та глобалізованого світу, який щодня висуває нові вимоги до освітньої системи.
Активні освітяни та освітні установи охоче долучаються до бурхливих інтернет-дискусій, що стосуються розбудови системи якості освіти України.
Черговим викликом в умовах складної епідеміологічної ситуації в Україні та світі стало питання: Як організувати освітній процес під час дистанційного навчання?
На часі обговорення та оцінювання освітніх втрат, яких зазнали особливо учні початкових класів.
За показниками міжнародних досліджень, зміни, у сфері освіти в умовах складної епідеміологічної ситуації, є наймасштабнішими в історії людства.
Адже близько 95% здобувачів освіти всього світу відчули їх на собі, а наслідки аналізуватимуться ще не один рік.
Наслідки «карантинної освіти» чи навчання «покоління ковід» (як тепер називають сучасних учнів та студентів в іноземних статтях, що досліджують вплив пандемії на освіту) ми не побачимо згодом, а відчуємо лише з наступним поколінням. Педагоги, які зараз навіть у найскладніших умовах працюють в усіх закладах освіти України виконують надвідповідальніше завдання - готують покоління до тих професій майбутнього, які зараз навіть важко уявити.
Державна служба якості освіти України продовжує вивчати думки та враження учнів, батьків, педагогів і директорів закладів освіти про навчання під час карантинних обмежень.
11 лютого 2022 року відбулося засідання міжрегіонального круглого столу «Оцінювання освітніх втрат у початковій школі під час пандемії», проведеного управлінням Державної служби якості освіти у Дніпропетровській області (Наталія КИРИЧЕНКО) спільно з управліннями Державної служби якості освіти у Донецькій (Тетяна РЕМПЕЛЬ), Запорізькій (Тетяна ОЗЕРОВА) та Луганській (Оксана БУБЛЕЙ) областях.
До активного обговорення щодо оцінювання освітніх втрат в початковій школі під час навчання в умовах карантинних обмежень долучилися  науково-педагогічні працівники комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» (Марина ВАТКОВСЬКА, Оксана БУТУРЛІНА), вчителі початкових класів Дніпропетровщини, які успішно пройшли сертифікацію та стали агентами змін в освіті та керівники закладів освіти.
Упродовж заходу учасники ознайомилися з міжнародними підходами до оцінювання освітніх втрат за наслідками коронавірусної інфекції, поділилися власним досвідом організації роботи у форматі дистанційного навчання, визначили основні причини та ознаки, які вплинули на якість освіти у початковій школі.
Як результат: «Сильні» та «Слабкі» сторони визначено. То ж наступним кроком є організація роботи так, щоб «Виклики» стали «Можливостями». 
Кожен учень потребує індивідуального підходу та мотивації: до власного гармонійного розвитку, до опанування й знання предмета, до пізнання навколишнього світу.

5 уроків організатора дистанційного навчання:

Створити умови для ефективної організації дистанційного навчання.
Розвивати цифрову грамотність учителів.
Розвивати нову методичну культуру вчителя.
Знати свої «сильні» та «слабкі» сторони.
Вектор на системні підходи до організації дистанційного навчання та цифровізацію.

Управління Державної служби якості освіти у Дніпропетровській області